Günümüz rekabet ortamında birçok şirket tedarikçi denetimlerini kendi ekibinden oluşan denetim elemanları ile yapmaktadır. Bu denetimlerde görev alacak denetçilerin de belli niteliklere sahip olması ve kriterleri karşılaması gerekmektedir. Tedarikçi eğitim sistemi bu noktada kuruluşlara yardımcı olmaktadır. Bu eğitim, denetim kuralları ve uygulamaları hakkında katılımcıları bilgilendirmeyi ve denetim tecrübesi kazandırmayı hedeflemektedir.
Tedarikçi Eğitimi
Tedarikçi eğitim sistemi içerisinde değerlendirme stratejileri, performans beklentileri ve tedarikçi performans yönetimi gibi pek çok eğitim bulunmaktadır.
Kuruluş stratejisi olarak tedarikçileri yönetmek, günümüzün şirket organizasyonları için rekabet avantajını sürdürmek amacıyla önemlidir. Müşterilerinize en iyisini sunabilmeniz için tedarikçilerden de en iyisini almanız gerekmektedir. Tedarik zincirindeki herhangi bir aksaklık olumsuz bir müşteri deneyimi ile sonuçlanabilir. Eğitim sistemi süresince videolar, ses dosyaları, sunumlar, referans belgeleri ve dosyaları dahil olmak üzere düzenli olarak farklı biçimlerde içerik ekleyerek tedarikçileri bilgilendirmeye olanak sunan uzaktan eğitim sistemleri kullanılır.
Eğitim sistemleri kullanılırken şirket kendi sektörüne göre kişiselleştirme yapabilir. Hizmet şirketleri genellikle daha fazla süreç odaklı iken, ürün ve teknoloji şirketleri daha az süreç odaklı olmaktadır. Tedarikçi eğitim sistemini kullananlar yeteneklerini çeşitli eğitim süreçleri etrafında bu şekilde odaklayabilmektedir. Günümüzde çoğu kurum ve kuruluş, tedarikçilerin etkin yönetimi konusunda sistem kurma arayışı içerisine girmiştir. Tedarikçi performans yönetim sisteminin kurulması sonucunda tedarikçi ilişkileri yönetimi ve tedarikçi geliştirme eğitimi kapsamında bazı sorulara yanıt aranması hedeflenir.
Tedarikçi eğitim planı içerisinde yer alan bazı ana başlıklar şu şekildedir;
- Tedarik Zinciri Yönetimi
- Tedarikçi İlişki Yönetimi
- Tedarikçi Seçim Kriterleri ve Araştırma
- Tedarikçi Çalışmalarının Kuruluşa Katkıları
- Tedarikçi Performans Değerlendirme
- Tedarikçi Sertifikalandırma
Bu başlıklar eğitim sistemi içerisinde değişebilirse de genel tanımıyla tedarikçi eğitiminin neleri içerdiğini görebilmeniz için örnek olarak belirlenmiştir. Tedarikçi performansı tüm işletmeler için kritik bir önem arz etmektedir. Operasyon boyunca kalite ve maliyetler üzerinde pek çok yöneticinin düşündüğünden daha fazla etkisi bulunduğu bilinmektedir. İyi bir tedarikçi performansı ile ilişki yönetimi rekabet avantajının sağlanmasında büyük katkılar sunar. Tedarik zincirinin iyi yönetilmesi beraberinde müşteri memnuniyetini de getirecektir.
Tedarikçi değerlendirme sisteminin kurulmasından ve geliştirilmesinden sorumlu olan tüm ekip üyeleri tedarikçi eğitim sistemine katılabilirler. Eğitim sonunda tedarikçi değerlendirme sistemlerini tanıyan çalışanlar böylelikle tedarikçi denetimlerini de etkin bir şekilde gerçekleştirebilirler.
Vedubox uzaktan eğitim sistemi tedarikçi eğitimi konusunda da başarısını kanıtlamıştır. Uzaktan eğitim sistemi ile tedarikçiler, zaman ve mekândan bağımsız olarak her saat diliminde eğitime erişme özgürlüğüne sahiptir. Tedarikçi eğitimi sırasında kolayca analiz ve ölçme değerlendirme yapmayı kolaylaştırır. İnternet ortamında yayınlanan tüm dokümanlar katılımcıların kolayca ulaşabileceği şekilde konumlandırılmıştır.
Uzaktan eğitim programlarının tüm teknik ihtiyaçlarını hızlı ve kaliteli bir şekilde sağlayan Vedubox hakkında daha fazla bilgi almak için hemen iletişime geçebilirsiniz.
Bunlar da İlginizi Çekebilir:
- Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality) Nedir? Kullanım Alanları Nelerdir?
- Online İçerik Yönetimi Nedir?