YENİ! Vedubox ile randevularınızı verimli bir şekilde yönetin. 

EN

Paylaş

Müşteri Eğitimi Nedir ve Faydaları Nelerdir

Müşteri Eğitimi Nedir ve Faydaları Nelerdir?

Birçok firma, çalışanlarının iş verimini arttırmak için çalışan eğitimine önem veriyor. Ancak bir işi büyütmek ve verim elde etmek çok daha fazla faktörü içinde barındırıyor. Bu faktörlerden belki de en önemlisi de tabii ki müşterileriniz.

Eğer şirketinizi büyütmeyi ve uzun vadede hedeflerinize ulaşmayı istiyorsanız müşterilerin ürünlerle olan ilişkisini göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Corona sebebiyle izole bir yaşam sürmeye başlasak bile bu durum değişmiyor. Müşterinizin ürünle ilişkisini özellikle böyle bir dönemde güçlendirmek, markanızı çok daha kalıcı bir yere taşır.

Online müşteri eğitimi ile ürününüzün etkin şekilde kullanılmasını sağlayabilir, müşterilerinize onlara her koşulda erişeceğinizi gösterebilirsiniz.

Müşteri eğitimi nedir?

Peki hem büyümenizi sağlayacak hem de müşterilerinizi tatmin edecek müşteri eğitimi nedir? Müşteri eğitiminin size ve müşterilerinize faydaları nelerdir?

Müşteri eğitimi, müşterilerinize çeşitli araçlar sunarak onların şirketinizin tüm hizmetlerine ve ürünlerine daha kolay ulaşmasını sağlayan bir dizi eğitimden oluşur. Bu eğitimler birçok formda olabilir. Müşterilerinize seminerler sunabilir, müşteri tanışma toplantıları yapabilir ya da ürününüzü kullanmaya yönelik eğitimler imkânı sunabilirsiniz.

Özellikle insanların etkileşime hasret kaldığı bu günlerde müşteri eğitimi, ‘love brand’ olmanızı sağlayarak uzun vadede büyük avantaj getirebilir. Peki müşteri eğitiminin diğer faydaları neler?

Müşterileriniz kendi ihtiyacını daha iyi anlar

Müşteri eğitimi ile beraber müşterileriniz neye ihtiyaçları olduğunu daha iyi analiz edebilir ve sunduğunuz avantajlardan daha iyi yararlanır. Onlara kendi ihtiyaçlarını fark etme şansı verdiğinizde, ürününüzün hayatlarını nasıl değiştireceğini açıkça görebilirler.

Bu eğitimlerle beraber müşterileriniz ürünlerinizden en yüksek verimi almanın yollarını öğrenirler. Müşterileriniz, ürünlerinizi tanımak ve nasıl kullanılacağını öğrenmek için sonrasında ekstra vakit ayırmaya ihtiyaç duymazlar.

Markanıza olan güveni artırır

Bir ürünün pratik ve sorunsuz kullanımı, müşterilerinizin firmanıza güven duyması için gereken şeylerin başında geliyor. Müşteri eğitimi ise müşterilerinizin size güvenmesi için bütün şartları sağlıyor. Müşterileriniz bu eğitimlerle ürünlerinizi bilinçli bir şekilde ve zahmetsizce kullanabiliyorlar. Dolayısıyla da firmanıza ve ürünlerinize daha çok güveniyorlar.

Sadık müşteriler kazanırsınız

Fayda sağlayan, güvenilir bir marka olarak artık uzun vadeli avantajlar için hazırsınız! Daha önce müşteri eğitimi verdiğiniz müşterileriniz, hayatlarına kattığınız kolaylıklar ve iyi iletişim sonucunda sadık müşterilere dönüşecek. Çünkü piyasaya yeni bir ürün sürdüğünüzden sizinle daha önce müşteri eğitimini deneyimlemiş müşterileriniz yeni ürünlerinizi de almaya gönüllü olacak veya mevcut ürününüzü daha uzun süre kullanacak.

Müşteri Destek Birimi’ne ihtiyaç azalır

Birçok şirkette en çok bütçe ayrılan departmanlardan biri Müşteri Destek Birimi oluyor. Bu nedenle bu bütçeyi azaltmak birçok şirketin öncelikli amaçları arasında ve müşteri eğitimi bunun önemli yollarından biri. Müşteri eğitimi ile müşteriler ürünler hakkında daha bilgili oluyorlar.

Müşterinin ürünle ilgili bilgi birikimi arttıkça destek ekibi ürün kullanımı ile ilgili eğitimle çözülebilecek sorunlarla vakit kaybetmek zorunda kalmıyor. Ekip, ürünün kullanılmasını engelleyen daha üst düzey problemler varsa onlara odaklanabiliyor. Böylelikle ekip de müşteriler gibi zaman tasarrufu sağlamış oluyor.

Piyasada avantaj sağlar

Birçok firma, müşteri iletişiminde eski usul yöntemleri kullanıyor ve müşterilerin %80’inin en büyük şikâyeti olan “kötü iletişim” sıkıntısını göz ardı ediyorlar.

Müşteri eğitimi ile beraber müşterilerle iletişimi güçlendirerek piyasada avantaj elde edersiniz. Çünkü müşteri eğitimi ile beraber müşterilerinizle birçok firmanın göz ardı ettiği iyi iletişim kanalını açmış oluyorsunuz.

Online Müşteri Eğitimi

Online müşteri eğitimi, Corona koşullarında müşteri ilişkileri yönetmenin en ideal yolu haline gelse de, öncesinde rağbet görmeye başlamıştı. Online müşteri eğitimi, müşterinizi kazandığınız anda hızlı ve faydalı bir iletişim kurmanızı sağlayarak ileriye yönelik bir yatırıma dönüşür.

Online müşteri eğitimi için Vedubox’ın entegre sisteminde ihtiyacınız olan tüm özellikleri bulabilirsiniz. Kurumunuzun logosu ve web sitesiyle kişiselleştirebileceğiniz eğitim ile, müşterilerinizin hayatını kolaylaştırabilir ve aranızdaki bağı sarsılmaz hale getirebilirsiniz. Adım adım eğitiminizi planlayın, istediğiniz formatta eğitim materyalleriyle eğitimi hemen başlatın.

Canlı eğitimler, video eğitimler, forum ve blog, yardımcı materyaller ile zenginleştireceğiniz eğitim için size nasıl destek verebileceğimizi öğrenmek için bizimle hemen iletişime geçin!

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

En Yeni Yazılar

Başarı Hikayeleri