YENİ! Vedubox ile randevularınızı verimli bir şekilde yönetin. 

EN

Paylaş

Webinar Yaparken Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Fiziksel mesafeler, teknoloji sayesinde kitlelere hitap etmenize engel değil. Hatta 10.000 kullanıcının katılımıyla gerçekleştireceğiniz webinarlar ile dünyanın her yerine ulaşabilir, sınırları ortadan kaldırabilirsiniz. Üstelik interaktif katılımın mümkün olduğu bu görüşmeler ile seminerin verimini maksimuma çıkarabilirsiniz.

Sıradaki webinarınız için elinizde iyi bir konu varsa artık detayları düşünmeye başlayabilirsiniz. İyi bir webinar için anlatım tekniğinden içeriğe ve doğru teknoloji seçimine kadar hiçbir detayı gözden kaçırmamakta fayda var.

Bu yazıda webinar yaparken aşağıdaki adımlara dikkat ettiğinizde izleyicilerinizi kendinize hayran bırakmanız çok kolay!

Sunumunuzu tasarlayın

Webinar hazırlığında atılacak ilk adım, aklınızdaki içeriği nasıl sunacağınızı tasarlamak. Kendinize bir diyagram çizerek hangi noktalardan ne sırayla bahsetmeniz gerektiğini konusunda beyin fırtınası yapabilirsiniz.

Konuşurken önemli detayları atlamadığınızdan emin olmak için küçük bir taslak çıkarmayı deneyin. Eğer slayt kullanıyorsanız onları konuşacağınız konulara göre düzenlemeli, webinardan önce mutlaka prova yapmalısınız.

Prova yapın ve monotonluktan çıkın

Yeterince prova yaptığınızda, webinarınızı çok daha pratik ve akıcı bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Steve Jobs’un kendine hayran bırakan sunumları için defalarca prova yaptığını biliyor muydunuz?

Webinarınızın provasını yaparken ses tonunuz ve vurgularınız üzerinde mutlaka çalışmalısınız. İnişli çıkışlı bir ses tonu kullanmak ve doğru vurgular yapmak, izleyicilerin dikkatini üzerinizde tutar. Monoton olmayan online seminerler, hem daha fazla ilgi çeker hem de daha kalıcı etki yaratır.

Süreyi doğru ayarlayın

Ayrıca webinarınız için optimal bir süre belirlemelisiniz. Çok kısa sürmesi ele aldığınız konunun yüzeysel kalmasıyla sonuçlabilirken çok uzun sürmesi izleyicilerinizin dikkatini dağıtabilir. Konuştuğunuz süreyi 45-50 dakikadan uzun tutmamak ideal olacaktır. Dijital dünya odaklanma süremizi kısaltıyor; çağın gerçeklerinin farkında olun.

Doğru teknolojiyi seçin

Teknik aksaklıklardan ve yetersizliklerden kaçınmak adına kullandığınız yazılımı seçmeden önce özelliklerini iyice inceleyin. İnteraktif katılım sağlamak istiyorsanız katılımcılara söz hakkı vermenizi sağlayacak bir ürün seçin. Ses ve görüntü kalitesi açısından sizi tatmin edeceğinden emin olmadığınız bir ürünle binlerce kişiye webinar sözü vermeyin. Hedef kitlenizin kaç kişi olduğunu öngörüp uygun teknolojiyi seçin.

Webinar uygulamasının yanı sıra kalitesinden emin olduğunuz mikrofon ve hoparlörler kullanmalı, ses sistemizi olası teknik problemlere karşı test etmelisiniz. Webinarınızın içeriği çok iyi olsa da anlatmak istedikleriniz ancak kaliteli bir teknik donanımla dinleyiciye ulaşabilir. Bu nedenle teknik organizasyonu doğru yapmak son derece önemli.

Sunumu zenginleştirin

Sunumunuz boyunca teknolojinin imkanlarını sonuna kadar kullanın. Bu ekran paylaşımı ya da izleyicilerinize konuyla ilgili bilgisayarlarına indirebilecekleri bir liste sunmak olabilir. Kısa videolar ve animasyonlar kullanmak da webinarınızın etkisini arttırır. Webinarınıza özen gösterdiğinizi görmek, dinleyicilerinizi etkilerken interaktifliği de sağlayacaktır. Hem de anlattıklarınız daha akılda kalıcı olacaktır.

Webinar, dinleyicilerinizle karşılıklı paylaşım yapabileceğiniz bir platforma dönüştürme olanağı sunar. Webinarınızı dinleyicilerinizin tek başına tükettiği bir kaynak olmaktan çıkarmanız, interaktif bir deneyim haline getirmeniz gerekiyor.

Hangi yazılımı kullanmalıyım?

Vedubox, diğer ürünlerinin yanı sıra webinar modulüyle ideal bir seçenek sunuyor. Aynı anda 100-10.000 kullanıcının katılabildiği Vedubox webinar modülünün seminer/sınıf yönetimi ve gelişmiş raporlama özelliği öne çıkıyor. Başta canlı videoları ve sesleri kapalı olan katılımcılar, el kaldır butonu ile söz alarak webinara katılabiliyor. Moderatör anket özelliğini kullanarak etkileşimi daha da arttırabiliyor.

Takvim içinde kolayca planlanabilen, iptal ve değişikliklerin pratik şekilde organize edilebildiği Vedubox webinar modulü, katılımcıların takvime erişimini sağlamakla kalmıyor, e-posta ve SMS ile webinarın gün ve saatini haber veriyor. Webinar kaydedilebilir ve daha sonra tekrar tekrar izlenebiliyor.

Vedubox’ın dikkat çeken bir başka pratik özelliği ise dosya paylaşımında sunduğu rahatlık. Moderatör, bilgisayarındaki herhangi bir dokümanı veya programı katılımcılarla paylaşabilir ve üzerine yazı yazma ve işaretleme (annotation) özellikleri ile bu dosyaları daha aktif olarak kullanabiliyor.

Webinar ekranı; katılımcıları yönetme, seslerini ve görüntülerini kapatma, toplantıdan atma, ekran paylaşımı, buluta ya da bilgisayara kaydetme, beyaz tahta, ekran düzeni, ses ve görüntü ayarları gibi özelliklere kolay erişim sunuyor.

Vedubox webinar modulü hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya göz atın.

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

En Yeni Yazılar

Başarı Hikayeleri