YENİ! Vedubox ile randevularınızı verimli bir şekilde yönetin. 

EN

Paylaş

Metaverse’de Vedubox ve Online Eğitim

Metaverse üzerinde birçok alandan uygulamanın gerçekleştirildiği görülebilmektedir. Vedubox da bu yöndeki çalışmalarına devam etmektedir. Vedubox’ın Metaverse çözümlerinde kullanacağı araçlar temel olarak şu şekilde olacaktır; sanal konferanslar, sanal toplantılar, sanal törenler, sanal etkinlikler, diğer tüm sanal eğitim organizasyonları vb. 

Metaverse üzerinde doğrudan bir toplantı organize edilebileceği gibi Zoom üzerinde alışılagelmiş bir toplantı bir anda Metaverse dünyasına tanışabilir. Bu sayede etkili, dikkat çekici ve yüksek odak gerektiren bir atmosferde toplantılar gerçekleştirilebilir. Zoom üzerinden gerçekleştirilen teorik toplantılar ve etkinlikler beraberinde Metaverse ekosistemi üzerinde işbirlikli olarak gerçeğe yakın bir şekilde deneyimlenebilir.

Metaverse üzerindeki etkinliklerde topluluk içerisinde herkesin birbirlerini duyabileceği bir atmosfer oluşturabileceği gibi topluluk içerisinde ikili yada üçlü diyalog gruplarının ortaya konulması da sağlanabilir. Metaverse iletişim ve etkileşim için yeni ve özgür fikirlerin harmanlandığı zengin bir alan. Vedubox üzerindeki sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik uygulamaları ve Zoom çözümleri ile bu sanal evrenden daha fazla verim elde edilebilmesi mümkün.

Vedubox Metaverse için yeni çözümler ortaya koymaya devam etmektedir. Şu anda Vedubox ile Metaverse içerisinde kendi avatarınızı oluşturabilirsiniz. Söz konusu bu avatarınızı farklı amaçlarla düzenlenen ortamlarda da kullanabilirsiniz. Eğitim ve toplantıların daha etkileşim temelli bir sanal dünyaya taşınması gerçekleştirilir. Eğitim ve toplantıların yanı sıra kurumsal eğlence zamanlarının oluşturulması ve oyun tabanlı aktivitelerin ortaya konulması sağlanabilir. Uzaktan eğitim ortamlarının etkileşimden kaynaklı olarak sahip olduğu dezavantajlar Vedubox’ın sunduğu Metaverse sayesinde ortadan kalkmaktadır.

Vedubox ile Metaverse’de Etkileşimli Eğitimler ve Etkinlikler Oluşturun

Metaverse ne zaman ortaya çıktı?

Metaverse, günümüzde birçok teknoloji firmasının büyük bir heyecanla yöneldiği bir ortam olması ile tanınmaktadır. Kelime anlamı incelendiğinde Meta ve Universe gibi iki kelimenin birleşiminden ortaya çıkmıştır. Dijital yeni bir dünya olarak tanımlanan Metaverse üç boyutlu avatarlar ile etkileşim ve iletişimin gerçekleştirildiği bir ortamdır. Metaverse kavramından daha öncede üç boyutlu ortamlar üzerine gerçekleştirilen faaliyet ve uygulamalar bulunmaktaydı. Fakat, Facebook kurucusu popüler milyarder Mark Zuckerberg oldukça çılgın bir proje olarak Metaverse’ü geçtiğimiz yıl tanıttı. İşte bu tanıtım ile üç boyutlu sanal dünyalarda gerçekleştirilen çalışmalara olan ilgiyi ve bu alanlardaki teknolojilerin ne kadar ilerlediğini tekrar görme fırsatı elde ettik.

İnternet kullanıcıları artık çok daha kolay ve hızlı bir şekilde, Facebook profil fotoğraflarını günceller gibi üç boyutlu sanal evrenler için avatar üretebilir durumdalar. Kullanılan sanal gerçeklik gözlüklerinin kalitesi geçtiğimiz 10 yıldaki çalışmaların çok ötesine geçmiş durumda. Metaverse için doğru zamanın geldiği apaçık ortada.

Mark Zuckerberg, Metaverse’ü tanıttıktan sonra bu sanal evrene olan güvenini ortaya koyarcasına çatısı altındaki tüm hizmetleri Meta adı altındaki bir üst kuruluşta birleştirdi. Facebook, Instagram ve Whatsapp artık Meta isimli bu yeni şirketin birer hizmetiydiler. Milyarlarca sosyal medya kullanıcı hergün “Meta” ifadesiyle karşılaşmaktaydı. Dünyadaki tüm billboardlar üzerindeki reklamlardan yada internet ortamındaki karşımıza çıkan online reklamlarda çok daha kolay ve hızlı bir şekilde hafızalara kazındığını ifade etsek yanlış olmayacaktır. İnsanlarla sosyalleştiğimiz, mesajlaştığımız ve iletişimin her sahasını deneyimlediğimiz bu sosyal medya ortamları artık Meta isimli bir firmanın sunduğu hizmetlerdi. Ve sadece bu da değil. Çok yakın bir gelecekte bu sistemlerin kolay bir şekilde bu üç boyutlu sanal evrenlere kolayca entegre edilebileceği de ifade edildi. 

Instagram çok yakın bir geçmişte avatarları kullanabileceğimiz bir hizmeti kullanıcılarına sundu. Bunu Facebook ve Instagram hesaplarınızda kullanabiliyorsunuz. Bu basit avatarlar paylaşımlardaki [ :) :/ :( :D ] gibi duyguların karşı taraftaki kullanıcılara aktarılması için kullanılıyor. Artık duyguların iletiminde emojilerin yeterli olmadığı bir dönemde avatarlar duygularımızı sanal bir ortamda transfer edebileceğimiz eşsiz sanal öğeler olarak karşımıza çıkacak gibi gözükmekte.

Her ne kadar Mark Zuckerberg ve Meta şirketiyle Metaverse terimini duymuş olsak da, Metaverse terimi 1992 yılında yayınlanmış bir bilim kurgu romanında ifade edilen üç boyutlu sanal bir evrendir. Snow Crash isimli bu bilim kurgu romanının yazarı Neal Stephenson’dır. Bu romanda insanlar iş yaşamından eğlenceye kadar birçok farklı etkinliği üç boyutlu sanal bir evrende gerçekleştirebiliyorlardı. Mark Zuckerberg’in Metaverse hakkındaki sunumunda da en çok odaklanılan konuların sosyal bağlantılar, eğlence, oyun, fitness, eğitim, ticaret, daha iyi çalışma ve daha fazlasını yapma olduğu görülebilmektedir.

Metaverse’den önce Second Life isimli farklı bir sanal dünya bulunmaktaydı. Second Life 2003 yılında piyasaya sürülmüştür. O yılların beraberinde birçok farklı bilimsel ve ticari faaliyetin gerçekleştirildiği bir teknoloji olmuştur. Bazı eğitim kurumları Second Life içerisinde eğitim adaları oluşturmuştur. Ticari amaçlarla arsa alıp satımı dahi yapılabiliyordu. Second Life’ın Metaverse’ün temelini oluşturduğunu söylersek yanlış olmayacaktır.

Meta firması Metaverse ve benzeri yatırımlar için birçok farklı kuruluşa 50 milyon dolara yakın bir yatırımda bulundu. Bu yatırım Metaverse’ün sadece tek bir kuruluşun tekelinde değil birçok farklı paydaşın katılımı ve zenginleştirmesi ile ortaya çıkmasının gerekliliğini gözler önüne sermektedir. Metaverse konusunda oyun firmaları, bankalar, emlak sektörü, ticari kuruluşlar ve eğitim kurumlarının çok ciddi yatırımlar yapmaya başladığı belirtilebilir. Birçok oyun firması bu alanda kullanılabilecek ürünleri geliştirmeye başlayacaklarını ifade etmektedir. Bunun yanı sıra ticari anlamda ise Metaverse üzerinde satış yapılabilecek ürün ve hizmetlerin çeşitliliği her geçen gün artmaktadır. Avatarların sahip olabilecekleri nesnelerden günlük yaşamdaki birçok ihtiyacın sanal ortamda da kendine yer bulabileceği tartışılmaktadır.

Metaverse üzerindeki avatarlar birçok sanal evren içerisinde gezinti gerçekleştirmektedirler. Bu evrenler arasında zaman ve mekan bağımsızlığı söz konusudur. Bir avatar X evreninden Y evrenine 1 saniye içerisinde geçiş yapabilir. Bu kadar kolay bir işlem. Bu durumu web tarayıcısı kullanıcılarının tarayıcı üzerindeki sekmeler arasında gezinti yapması gibi ifade edebiliriz. İnternet dünyasındaki surf anlayışımızın değişeceği bir dönem olacağını söyleyebiliriz. Metaverse konusunda 5G internet altyapısı oldukça önemlidir. Bu alt yapıların yaygınlaşması Metaverse’ü daha yaygın ve kullanılabilir kılacaktır. Öte yandan sanal gerçeklik gözlük fiyatlarının makul bir düzeyde olması ve bu pazardaki teknolojilerin sürekli gelişiyor olması Metaverse’ün yaygın olabilmesi açısından değerlidir.

Uzaktan Eğitim ve Metaverse 

Uzaktan eğitim kurumlardaki paydaşları birbirinden ayıran fiziksel sınırların bulunduğu ortamlarda daha çok tercih edilmektedir. Örneğin Kanada ve Avustralya gibi büyük coğrafyalara sahip ülkelerden bahsedilebilir. Metaverse bu coğrafi uzaklıklardaki katılımcıların birbiriyle etkileşimlerinde ve duygu transferlerinde yeni bir dönemin kapılarını aralıyor olabilir. Bağlantıcılık kuramı, ağlar üzerinde öğrenme yoluyla yönlendirici eğitmenlerin bulunmadığı bir yaklaşımı vurgulamaktadır. Metaverse üzerinde gerekli alt yapı ve esneklik koşulları sağlanması durumunda bağlantıcılık kuramının uygulamalarını doğrudan görebilmemiz mümkün olabilir.

Metaverse’de eğitim amaçlı nelerle karşılaşacağız?

Günümüzde birçok akademisyenin televizyonda gündemi yorumladığını, sosyal medyadaki yayınlarını ya da Twitter üzerindeki paylaşımlarını takip ediyor olabiliriz. 21. yüzyılın birinci çeyreğini sonlandırırken eğitmenler mevcut konumlarının da değişime başlayacağı bir dönemin kapıları aralamış olabilir. 150 yıl önce sanayi devriminin ihtiyaçlarına yönelik oluşturulan öğrenci ve öğretmen profilleri artık değişmektedir. Metaverse bu değişimin uygulama alanlarından biri olma potansiyeline sahiptir. Akademisyenler yada öğretmenler kendi kurguladıkları alanlarda kendilerine has öğretim yöntem ve teknikleri kullanarak belirli kazanımları öğrencilere kazandırabilirler.

Metaverse sadece öğretim ortamları için değil, hizmet sektörünün birçok iş kolundaki eğitim ve organizasyonun kurgulanabilmesini mümkün kılabilir. İş güvenliği konusundaki bir eğitimi Metaverse üzerindeki Powerpoint sunusundan anlatmak yerine bir iş güvenliği probleminin içerisine katılımcıları ekleyerek sorunların çözümünün ortaya konulmasını sağlayabilirsiniz. Metaverse günlük yaşamda gerçekleşmesi zor ve imkansız ortamların kurgulanabilmesi ve katılımcılarla paylaşılabilmesi açısından kıymetlidir. Sanal evrenler içerisinde kendi gerçekliğimizi kurgulayarak sanal deneyler gerçekleştirebiliriz. Ve bunun sınırları, bunun iç dinamikleri sadece bizim hayal gücümüz ile sınırlıdır.

Etkili iletişim için Metaverse

Covid-19 pandemisi döneminde Zoom gibi teknolojilerin insan yaşamının bir çok alanında kullanılabilir olduğunu gördük ve deneyimledik. İletişim insan yaşamının bir vazgeçilmezidir. Pandemi döneminde Zoom uygulaması üzerinden iş arkadaşlarımızla, patronlarımız ile yada hizmet verdiğimiz diğer paydaşlar ile iletişim kurmamız gerekti. Ancak bu dönemde Dünya yeni kavramlar ile tanışmaya başladı. Mesela bunlardan birisi de Zoom yorgunluğu oldu. Zoom yorgunluğunun birçok farklı nedenleri olabileceği belirtilse de esas olan bu yorgunluğun etkili bir iletişime ket vurduğudur. Zoom yorgunluğu beraberinde sanal ortamlardaki etkili iletişim tartışmalarını ortaya çıkartmıştır.

Sanal bir araç üzerinde etkili bir iletişim için neler gerekmektedir? Sanal olarak bir toplantıya kendimi nasıl ait hissederim? Her toplantı için fiziksel olarak hazırlanmam gerekecek mi? Metaverse belkide bu sorularımızın tamamına yanıt sağlayabilir. Aylar öncesinden kurguladığınız ve tasarladığınız bir avatar ile toplantıya giriş yapabilirsiniz. Ve bu toplantı son anda ortaya çıkan bir toplantı olsa bile hazırda bulunan bir avatarınız olacak. Yine bu toplantılara kendi fiziksel duruşunuz ile katılabilme hissine sahip olabileceksiniz. Metaverse gerçek hayat deneyimlerinin ötesinde etkili iletişim dünyasında yenilikler getirebilme açısından büyük potansiyellere sahip.

Metaverse sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik, blok zincir teknolojisi ve simülasyon teknolojisi gibi tüm teknolojilerin bir arada kullanılabileceği devrimsel bir dönemin kapısını aralıyor olabilir. 90’lı yılların başında internet ile tanışan bir neslin çocukları artık Metaverse dünyasına giriş yapmaktalar. Yıllar önce internet için söylenen metaforların benzerleri şu anda Metaverse için söylenmekte. Metaverse’ün hayatımızın ne kadar derinine nüfus edebileceği hakkındaki görüşler ciddi şekilde radikalleşebilmektedir. Ancak internet üzerinde de farklı ortamların oluşması zamanla mümkün olmuştur. İnternet üzerinden alışveriş yapabiliriz, uçak bileti alabiliriz, oyun oynayabiliriz ve eğitim alabiliriz. Bunların hepsini Metaverse üzerinde de gerçekleştirebilecek olmamız oldukça değerli.

İlginizi Çekebilecek Diğer Makaleler

En Yeni Yazılar

Başarı Hikayeleri