İletişim becerileri, iş hayatında önce çalışanların ve dolayısıyla şirketlerin başarısını etkileyen en önemli beceriler arasında yer alıyor. Mesleğimiz ya da pozisyonumuz ne olursa olsun hepimiz profesyonel yaşamın pek çok anında diğer insanlarla iletişim halindeyiz.
Yazdığımız epostalar, yaptığımız sunumlar ve telefon görüşmeleri, katıldığımız toplantılar ve hatta mutfaktan kahve alırken gerçekleşen kısa sohbetler bile bu iletişime dahil. 100.000 çalışana sahip 400 şirketle yapılan araştırma sonucuna göre, zayıf iletişim nedeniyle her bir şirket yılda ortalama 62,4 milyon USD kaybediyor. Bu ciddi bir zarar!
Bu kadar geniş bir alana yayılan ve uzun vadede büyük etkileri olan iletişim becerilerini güçlendirmek için biraz olsun çaba sarf etmeye değer gibi görünüyor, değil mi?
Online Çalışan Eğitiminin Olmazsa Olmazları
Bu noktada bir online çalışan eğitimi platformu sizin için büyük değişim yaratabilir. Bulut tabanlı online platform üzerinden oluşturacağınız çalışan eğitimi ile şirketinizin başarısını büyük ölçüde artırabilirsiniz.
Tüm çalışanlarınıza aynı standartta sunabileceğiniz eğitim setini farklı formatlardaki kaynaklarla destekleyebilirsiniz. Üstelik, çalışanlarınızın ilerlemesini takip edebilirsiniz. Bu konuda Vedubox, geniş kapsamlı bir LMS hizmeti sunuyor. Vedubox, online çalışan eğitimi konusunda ileri teknoloji sunar.
Ancak bu teknolojiden en yüksek verimi almak için etkin bir eğitim içeriğine de ihtiyacınız var. Peki, verimli bir iletişim eğitiminin olmazsa olmazları neler?
1. Karma öğrenmenin avantajlarından faydalanın
Herkes için ideal öğrenme modeli farklıdır. Üstelik birden fazla öğrenme metodu bir arada kullanıldığında öğrenme süreci güçlenir ve daha kalıcı hale gelir.
Size farklı seçenekler sunan bir online eğitim platformu ile tüm şirket çalışanlarınıza fark yaratan bir eğitim sunabilirsiniz. Yalnızca ekrandan izleyerek ya da okuyarak gerçekleşecek bir eğitimin yeterince güçlü olmayacağını söylememiz gerekir. Bunun yolu karma öğrenme uygulamaktan geçer.
Online eğitim sırasında interaktif uygulamalar, oyunlar, canlı eğitimler, sınavlar gibi farklı eğitim içeriklerini bir arada kullandığınızdan emin olun. İmkan buldukça yüzyüze toplantılar ve atölyelerle eğitiminize farklı bir boyut kazandırmayı deneyin.
2. Herkesin eğitime eşit şekilde katılmasını sağlayın
İletişim kurmak için birden fazla tarafın katılımına ihtiyaç var. Bu nedenle herkesin hem konuşması hem de dinlemesi gerekiyor. İletişim eğitimi, özellikle topluluk karşısında konuşmaktan, fikrini diğer insanlarla paylaşmaktan çekinen insanlar için kritik bir öneme sahip. Eğitmenler olarak, tüm kullanıcıların eğitime eşit şekilde katılmasını sağlayın.
Bunu yaparken sessiz kalanları katılmaya motive ederken iletişimi domine ettiğini düşündüğünüz kişilerin diğerlerine zaman tanımasına özen gösterin. Karşı tarafı etkin dinlemeye teşvik eden pratikler yapın. Güzel konuşma kadar etkin dinlemenin de etkili olduğunu çalışanlarınıza açıklayın.
3. Yazılı ve sözlü iletişim pratikleri yapın
İş dünyasında iletişim, hem yazılı hem sözlü olarak ilerler. Çalışanlarınıza sunum yapma ya da telefon görüşmelerinde uygun iletişim yolları geliştirme konularında yardımcı olun. Konuşma içeren iletişim biçimleri, ağızdan çıkacak sözleri her zaman planlama imkanı olmadığı için iyi çalışılması gereken konulardır.
Ancak eğitiminizi bununla sınırlamayın. Eposta yazarken dikkat edilmesi gerekenlerden de bahsettiğinizden emin olun. Yazı üzerinden işleyen iletişimin en önemli avantajı, karşı tarafa iletmeden önce kontrol şansı sunmasıdır. Çalışanlarınıza en etkili eposta yazma tekniklerini ve nelere dikkat etmeleri gerektiğini iyice açıklayın.
4. Atölyeler ve grup çalışmaları gerçekleştirin
Şirketinizin çalışanlarının iletişim becerilerini geliştirmesine yardımcı olurken onların birbiriyle iletişimlerini güçlendirmek için atölyeler ve grup çalışmalarından faydalanabilirsiniz.
Bu atölyelerde gerçek gündemleri tartışabilir ya da faydalı olacağını düşündüğünüz konular belirleyebilirsiniz. Birlikte çalışarak bir çalışma gerçekleştirecek çalışanların böylece birbiriyle kaynaşırken şirketle ilgili ilgi çekici fikirler keşfedebilir.
5. Hedefe yönelik iletişim becerileri geliştirin
Özellikle iş dünyasında kurduğumuz her ilişkinin bir profesyonel hedefi vardır. Satışı gerçekleştirmek, çalışanların verimini artırmak, yeni dönem planlarını en iyi şekilde aktarabilmek, patronunuzu ikna etmek, olumlu geribildirim almak… bu hedefler birbirinden farklı olabilir.
Çalışanlarınıza iletişim eğitimi verirken ikna kabiliyetlerini güçlendirecek, kendilerini açık ve net bir şekilde ifade edebilecek, enerjisi yüksek şekillerde iletişim kurmayı öğretmeye çalışın.
Ayrıca iş hayatında olumsuz geribildirimde bulunmak ya da bu bildirimlerle baş etmek de iletişimin önemli bir parçasını oluşturur. Çalışanlarınızın bu anları uzun vadede pozitife dönüştürebilme becerisi kazanması gerekiyor.
6. Teoriye pratik ekleyin
Kendinizi farklı pozisyonlardan kişiler olarak konumlandırın ve çalışanlarınızdan müşteriyle, üst düzey yöneticiyle ya da diğer iş arkadaşlarıyla nasıl iletişim kurmaları gerektiğine dair pratikler yapın. Teknik ve teorik bilgi önemlidir ancak pratik yapmak ve örnek çalışmalarla bilgiyi pekiştirmek gerektiğini unutmayın.
Hangi online eğitim platformunu seçmelisiniz?
Siz de kendi online çalışan eğitimi programlarınızla şirket başarınızı artırmak için Vedubox’ın zengin içerik imkanı sunan teknolojisinden faydalanabilirsiniz. Soru bankası, oyunlaştırma ve sınavlar gibi içerik ve format çeşitliliğiyle karma öğrenmeyi destekleyen Vedubox, ayrıca online akıllı tahta ve interaktif canlı eğitim imkanı da sunuyor.
Eğitimin verimini artırmaya yönelik özelliklerinin yanı sıra Vedubox’ın çok dilli arayüzü kolayca kişiselleştirilebilir. Platform, kurumsal kimliğinizle uyumlu hale getirilebilir ve eğitim içeriği bir dakikada bulut tabanlı sisteme yüklenebilir.
Siz de hemen şimdi Vedubox ayrıcalıklarından faydalanmak için bizimle iletişime geçin.