Pandemi sonrası dönemde yüz yüze etkinlikler yavaşça geri dönmeye başlıyor olabilir, ancak online ve hibrit etkinliklere olan talep hala çok fazla. Bunun sebebi, online ve hibrit etkinliklerin yalnızca uzaktaki izleyiciler için düşük maliyetli ve faydalı olması değil, hem de etkinlik pazarlamacılarının marka erişimlerini geleneksel bir konferans alanının dört duvarının çok ötesine genişletmelerine olanak tanımasıdır.
Hibrit etkinlikler konusunda yeniyseniz ve nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, kendi başucu kitabınızı oluşturmanıza yardımcı olacak bu tavsiyeleri okumaya devam edin.
Pandemi ile etkinlikler nasıl değişti?
Pandemi döneminde tek çözüm olarak mecbur kaldığımız online etkinlikler, bu dönemde keşfettiğimiz onlarca avantajı sayesinde artık zorunlu değil, bilinçli bir seçim. Daha önce etkinliğin sanal bir boyutunu da sunmak sağlam bir neden olmadıkça düşünülmezdi. Şimdi her etkinliğe sanal bir boyut kazandırmak her zaman masada.
Hibrit etkinlik ne demek ?
Hibrit etkinlik, bir konferans, bir workshop ya da aynı anda hem çevrimiçi hem de yüz yüze gerçekleşen herhangi bir etkinliktir. Bu iki dünyayı birbirine bağlamak için kullanılan yazılım Zoom’dur.
Hibrit etkinlikte nelere dikkat edilmeli?
Etkinliğin mümkün mertebede sanal ortama tercüme edilmesi gerekiyor. Yani, sanal ve yüz yüze katılım sağlayan katılımcıların deneyimleri ve katılım sağlama imkanları bire bir aynı olmalı. Bir odada 100 kişilik bir yüz yüze katılım sağlayan izleyici kitlesi varsa ve panelde sorular sorabiliyorlarsa, ancak bunu yapamayan tek bir sanal izleyici varsa, o sanal izleyicinin etkileşime girmesine izin vermenin bir yolu bulunmalı. Bunun yanı sıra, mümkün teknik aksaklıklar önceden belirlenip önlem alınmalı. Konuşmacı bir soruyu yanıtlamaya çalışırken katılımcıların ekran çalışmadığı için gözlerini devirmelerini istemiyoruz.
Online etkinlikler nasıl yönetilmeli?
Teknolojide iyi olmayan online katılımcılarınızı göz önünde bulundurun; herkesin nasıl oturum açılacağını bildiğinden veya izlediklerini nasıl yöneteceklerini bildiğinden emin olmak önemlidir. Bir etkinlik oluştururken, teknoloji kullanmakta son derece rahatsız olan birinin bile rahatça katılabilmesini nasıl sağlanabileceği düşünülmeli.
Online etkinliklerde bir konuşmacı neler yapmalı?
Canlı konuşmacıların izleyicileriyle etkileşim kurmasının en doğal ve bariz yolun, önündeki insanlarla- yüz yüze katılan katılımcılara konuşmak. Ancak konuşmaları gereken iki ayrı hedef kitlesi olduğunu unutmamalılar. İnternette onları izleyen 600 kişi daha var. Konuşmacılar onlarla biraz daha oynamaya çalışmalı ve insanları karşılarken veya katılımcılardan bahsederken kameranın nerede olduğunun farkında olmalılar.
Durum hem katılımcı hem de konuşmacı açısından değerlendirilmeli. Bir konuşmacı kullandığı teknoloji konusunda tam olarak rahat değilse, bu sunumunda ortaya çıkacaktır. Konuşmacıların ne olacağını bilmeleri ve sanal olarak rahat konuşmaları için yeterli provalar yapıldığından emin olun.
Zoom yenilikleri ile daha iyi hibrit etkinlikler üretebileceksiniz
Konuşmacı ve katılımcı açısından Zoom’un kullanımının çok kolay olduğuna dair sık sık olumlu geri bildirimler alınıyor. Hibrit etkinliğiniz için, Zoom Events’te gezinmenin kolay olduğu ve teknolojiden şüphe duyanlar için bile kusursuz hissettirdiği konusunda oldukça olumlu olan geri bildirimlere dayanarak Zoom’a güvenebilirsiniz.